ArrowArtboardCreated with Sketch.Title ChevronTitle ChevronIcon FacebookIcon LinkedinIcon Mail ContactPath LayerIcon MailPositive ArrowIcon PrintIcon Twitter
Media & Entertainment

SCMP scrambles to quell staff fears after report of China SOE bid

Hong Kong newspaper's owner Alibaba faces pressure from Beijing

The atrium of SCMP's newsroom in Hong Kong. The 118-year-old paper denied there were talks to change ownership. (Photo courtesy of SCMP)

HONG KONG/NEW YORK -- The South China Morning Post, the 118-year-old Hong Kong-based English-language newspaper owned by Alibaba Group Holding, sought to dismiss reports about a potential sale to a Chinese government-backed company, saying there were no plans for a change in ownership.

On Friday, Bloomberg reported that Bauhinia Culture (Hong Kong) Holdings, a news publishing company owned by the Chinese government, was "working on an offer" to acquire the paper, citing people familiar with the matter. Bauhinia's parent company is connected to the Hong Kong Liaison Office, the government agency that represents Beijing in Hong Kong.

Sponsored Content

About Sponsored Content This content was commissioned by Nikkei's Global Business Bureau.

Discover the all new Nikkei Asia app

  • Take your reading anywhere with offline reading functions
  • Never miss a story with breaking news alerts
  • Customize your reading experience

Nikkei Asian Review, now known as Nikkei Asia, will be the voice of the Asian Century.

Celebrate our next chapter
Free access for everyone - Sep. 30

Find out more